Keith Bakker en de Hells Angels

Verslavingsdeskundige Keith Bakker heeft de eigenaar van het Amsterdamse pand waarin zijn afkickkliniek is gehuisvest bedreigd met inzet van de Hells Angels. Dat zegt directeur van vastgoedbedrijf ‘Eerste Steen’ Hok Tjiook dinsdag tegen de Telegraaf.

Keith Bakker noemt zichzelf het grootste slachtoffer van het huurconflict dat speelt rond zijn afkickkliniek in Amsterdam. “Dit is een enorme strop voor mij. Ik word gedwongen om mijn patiënten in een hotel onder te brengen. Tienduizenden euro’s kostte me dat al”, klaagde Bakker gisteren voor de rechtbank. Bakkers huisbaas ‘Eerste Steen Vastgoed’ heeft nog bijna 90.000 euro huur tegoed van de kliniek, en spande daarom gisteren een rechtszaak tegen hem aan. De verhuurder eist de achterstallige betalingen op en wil bovendien dat het pand ontruimd wordt, vooral omdat Bakker onlangs gedreigd zou hebben de Hells Angels het pand in gebruik te laten nemen.

Ervaringsdeskundige Bakker noemde alle ophef over de Hells Angels zwaar overdreven: “Het was niet serieus bedoeld. Ik had net zo goed de hulp in kunnen roepen van het Russische leger. Bovendien, als ik heel eerlijk ben, vind ik de Hells Angels altijd nog een stuk eerlijker dan deze huisbazen”, zei de hevig gebarende directeur van de kliniek, die zonder advocaat, maar wel met enkele patiënten naar de rechtbank was gekomen.

Het conflict met zijn huisbaas draait om een luxepand in Amsterdam Zuid waar Bakker sinds vorig jaar zomer zijn afkickkliniek ‘Smith & Jones’ heeft gehuisvest. Volgens Bakker is het pand veel te brandgevaarlijk om zeventien verslaafden in onder te brengen en beschikt de huisbaas niet over de juiste vergunningen, waardoor er slechts acht personen kunnen slapen. Daarom besloot hij eerst de helft van de huur, en daarna helemaal niks meer te betalen. “Ze kregen dat huis niet verhuurd, en toen zagen ze in mij hun redding. Ik ben er gewoon ingeluisd”, aldus Bakker. De advocate van de huisbaas, Tessa Cnossen, verwierp alle verwijten. “Volgens het bestemmingsplan is het toegestaan om er een kliniek te vestigen en met de brandveiligheid is het goed gesteld. Meneer Bakker betaalt al maanden niets.”

Bron: Nu.nl & Telegraaf

Geef een reactie

