Geert Wilders vreest permanent voor zijn leven

Geert Wilders vreest permanent voor zijn leven en moest soms incognito over straat met een pruik, plaksnor en zonnebril. Ook heeft hij samen met zijn vrouw in de gevangenis ondergedoken gezeten.

Dat vertelt de PVV-leider In een interview met de Israëlische krant Yediot Ahronot.

Wilders doet in het interview een boekje open over zijn schuilplaatsen. “In het begin, nog geen zes jaar geleden, toen de regering niet beschikte over een aantal ‘safe houses’, bracht ik een aantal maanden met mijn vrouw in de gevangenis door. De cellen waarin we leefden waren in het verleden gebruikt voor de twee Libische agenten die verantwoordelijk zijn voor het bloedbad op het Pan Am vliegtuig. We waren er niet als gevangenen, maar als beschermde personen”, zegt Wilders in de krant.

“We hebben ook geslapen in militaire kampen in heel Nederland. Er waren momenten dat ik een pruik moest dragen, een nepsnor en een zonnebril, zodat mensen niet zouden herkennen”, aldus de vaak bedreigde politicus.

‘Vrees voor mijn leven’

“Om je de waarheid vertellen, ik vrees voor mijn leven”, vertelt Wilders verder in het interview. “Ik ben gewoon een mens. De bedreigingen tegen mij zijn niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. We hebben het over zeer ernstige bedreigingen van verschillende terreurgroepen, en wanneer je je bewust bent van de omvang van de bedreigingen, dan is het is alleen maar menselijk om te denken dat er inderdaad iets zal gebeuren.”

Bron

Geef een reactie

